Specialister inom skogs- jordbruk, jakt & slakt

Välj moms
Kategorier
Växel
Har du frågor?
Ring 08-7424740
Öppet 07:30-16:30 alla vardagar.

Leveransvillkor
Vi bjuder på frakten när du handlar för minst 1000 kr ex. moms. Minsta ordervärde är 200 kr ex. moms.
Betalningsvillkor 
Betalningsvillkor 30 dagar. Betalning ska vara Swedol AB tillhanda på fakturans angivna förfallodag. Vid skriftlig betalningspåminnelse tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr. Dröjsmålsränta debiteras om betalning är Swedol AB tillhanda efter den på fakturan angivna förfallodagen. Räntesatsen är 10%.

Kortbetalning
Hos Swedol/Nima kan du välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning.
 
Så här går det till:
1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till DIBS säkra betalningsserver.
2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren.
Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid.
3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet.
4. En direktbetalning bokförs omgående hos Swedol/Nima. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen sker genom en säker anslutning via DIBS.

DIBS som hanterar kortuppgifterna uppfyller kraven för PCI-DSS.


Leveransvillkor
FRAKTFRITT inom Sverige för order över 1000:– exkl. moms. Kostnad för frakt tillkommer på ett fåtal skrymmande produkter märkta med +frakt. Vi tar ut vårt lägstapris på frakten.
FRAKTKOSTNAD tillkommer på alla order under 1000:– (+moms) oavsett vikt och skrymme.

Fraktkostnader

För lättare kollin tas en fast avgift. För tyngre kollin tas ett pris per kg.

Maxvikt (kg) Fast pris   
65 kr   
20  100 kr   
35*  120 kr   

*Gäller endast företagspaket.

För pallgods max vikt 1000kg gäller en fast kostnad på 650 kr inkl. pall.

Leveranssätt
Postens företagspaket eller My Pack.

Reservation
Vi reserverar oss för momsändringar, pris– och valutaförändringar, som står utanför vår kontroll. Vi reserverar oss för ändringar i sortiment och produktutförande.

Garanti/Reklamation
Vid kommersiellt bruk ansvarar Swedol för fabrikationsfel som köparen skriftligen påtalar inom 15 dagar efter att felet upptäckts och senast inom 12 månader från fakturadatum. För privatkonsumenten gäller konsumentköplagen. Kunden kontaktar Swedol för returfraktsedel.

Instruktion vid garantianspråk
Reklamation ska anmälas per telefon eller e-post för att erhålla ett reklamationsnummer. Det går även att lämna in varan på närmaste SWEDOL/NIMA-butik. Anmälan ska göras efter högst 14 dagar, om varan används trots fel så gäller ej garantin för varan.
Efter anmälan skickas retursedeln med underlag per post till kund som ska bifogas retursändningen. Saknas reklamationsnummer eller ej godkända returhandlingar kommer ej denna att behandlas och sändas i retur till kund med debiterad returfrakt enligt tariff.
Reklamerade varor ska vara rengjorda samt väl emballerade vid retur. Vid ej rengjorda varor tas en undersökningsavgift ut oavsett garantianspråk.
SWEDOL AB ersätter ej kostnader för reparation av annan verkstad, resekostnader och dyl. om ej detta avtalats med oss. Returfrakt sker alltid av SWEDOL AB anvisad transportör.
Garantin gäller ej för tillbehör, slitdelar, onormalt slitage, vätskeskador, stötskador samt handhavandefel. Varan får ej vara demonterad, ombyggd eller ha yttre påverkan. Varan ska vara underhållen med serviceintervaller enligt leverantörens anvisningar.
Om varan inte uppfyller kraven för gällande ärende medför det ett kostnadsförslag. Om du väljer att avböja kostnadsförslaget så tillkommer undersökningsavgift samt gällande frakt enligt tariff vid retur. Om ni väljer att ta kostnadsförslaget utgår undersökningsavgiften. I alla lägen så gör vi allt för att minimera kostnaderna för dig.
Om varan inte längre finns i sortimentet erbjuder SWEDOL AB en lämplig ersättningsvara.
Reparerad/utbytt artikel som ej avhämtats efter tre månader tillfaller SWEDOL AB.

Returer/Byten
Full returrätt inom 14 dagar från inköpsdatum, därefter enligt överenskommelse. Varorna ska returneras oanvända i originalförpackning som ska vara oskadad, i annat fall utgår returavdrag. Vid retur eller byte bifoga ifylld retursedel och kopia på faktura eller följesedel. Frakter till oss i samband med returer eller byten betalas av kund. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej.

Transportskadat gods
Transportskador ska omgående anmälas till transportören och Swedol AB. Var noga med att kontrollera din försändelse vid mottagandet, att du fått riktigt antal kolli jämfört med frakthandlingen och att allt gods är oskadat.

Saknat/Fellevererat gods
Saknat gods eller felleverans ska anmälas till Swedol inom 8 dagar från fakturadatum.